Er is altijd een reden om bloemen te geven. Wil je passie overbrengen, iemand vieren, dankbaarheid uitdrukken, condoleren of gewoon jezelf verwennen? Wij zorgen voor de bloemen en daarmee ook voor de emoties. Bij Euroflorist is elke emotie speciaal en we omarmen ze allemaal. We zijn gevestigd in elf landen en bezorgen bloemen wereldwijd in samenwerking met lokale bloemisten en leveranciers in de hele wereld. Welke is jouw reden om bloemen te versturen?
Euroflorist is opgericht in 1982 in Malmö, Zweden en was toen de eerste online bloemen bezorgservice. Tegenwoordig bezorgen wij meer dan 3 miljoen boeketten per jaar.
Bloemen bestellen op onze website is een eenvoudige opgave. Na het plaatsen van de bestelling zorgen wij immers voor de rest. Zodra de bestelling geplaatst is gaan wij samen met de lokale bloemist aan de slag om ervoor te zorgen dat uw geliefde de bloemen ontvangt zoals u het aangegeven hebt!
Wij sturen alle benodigde informatie naar de desbetreffende bloemist, zoals het type boeket, de maat, kleuren, de gegevens van de ontvanger en de kaarttekst. De bloemist gaat vervolgens aan de slag om het handgebonden boeket of bloemstuk samen te stellen naar uw wensen. De lokale bloemist zal vervolgens het boeket afleveren op de plaats van bestemming, indien gewenst nog dezelfde dag!
In 1982 begonnen Peter Jungbeck en Lars Hedberg een onderneming om de Zweedse bloemist te voorzien in een gemakkelijk en betrouwbaar bloemenordersysteem. Gezien zijn achtergrond in technologie, was het voor Peter Jungbeck mogelijk om een goed en stabiel platform te ontwikkelen voor de bloemisten.
De twee ondernemers investeren in het bedrijf, zijn continu in contact met bloemisten en bouwen het netwerk op tot een servicegericht bedrijf voor kwaliteitsleveringen. De basisprincipes van het bedrijf – een nauwe samenwerking met bloemisten gebaseerd op respect, vrije wil en creativiteit - zijn in het bedrijf nog steeds de belangrijkste waarden.
In 1984 wordt Svensk Blomsterförmedling de Zweedse vertegenwoordiger van Teleflor International. Deze samenwerking opent de deuren voor wereldwijde leveringen. Zweedse bloemisten kunnen hun klanten sindsdien verblijden met leveringen van hier tot aan de andere kant van de wereld.
Euroflorist levert nu wereldwijd en start in Noorwegen met het uitbreiden van het bloemistennetwerk. Hetzelfde jaar lanceert Euroflorist ook de flowercard. Deze cadeaubonnen zijn inmiddels razend populair en kunnen bij alle Euroflorist-bloemisten worden ingeruild. Sinds die tijd zijn al miljoenen mensen in heel Europa verblijd met zowel bloemen als cadeaubonnen.
Svensk Blomsterformedling fuseert met Blommografen en de bedrijven besluiten dat het tijd wordt voor een nieuwe naam. De nieuwe naam zou meteen duidelijk moeten maken waar het om gaat (bloemisten die alle mooie bloemen leveren). Uiteindelijk valt de keuze op Euroflorist.
Als de Universiteit van Lund in 1995 een seminar organiseert over het nieuwe fenomeen “internet” ziet Jungbeck al gauw mogelijkheden. Euroflorist lanceert haar webshop in augustus 1995 en hoort met deze ontwikkeling bij de eerste 100 bedrijven in de wereld die zich online vestigen. Vanaf het begin was het al mogelijk om met credit card te betalen, ondanks dat de transacties afgehandeld werden via een Schotse bank aangezien Zweedse banken het online fenomeen nog niet kenden.
In deze beginperiode ontving de webshop ongeveer 1 order per dag, maar dit aantal groeide snel. Nog steeds stijgt het aantal orders ieder jaar snel en wij zijn trots om na al die jaren nog steeds vooruitstrevend te zijn op het gebied van online ontwikkelingen. Op deze manier bieden wij u de beste winkelervaring met een goede service om snel, eenvoudig en veilig te kunnen bestellen.
Uitbreiding in Europa
In de jaren '90 breidt Euroflorist zich met sprongen uit in heel Europa. Eerst volgen Denemarken (1993), Polen (1996), Duitsland (2001), Oostenrijk (2002), Nederland (2003), Frankrijk (2004) en uiteindelijk ook België en Luxemburg (2006). In 2010 heeft Euroflorist eFlorist overgenomen, een bedrijf dat al sinds 1947 bloemen bezorgd in Groot-Brittannië.
In 2005 ontvangt Euroflorist de Microsoft .NET Award voor het meest moderne e-commerce platform in Europa. Op de website kunnen klanten niet alleen bloemen bestellen, maar ook een agenda bijhouden waardoor zij belangrijkste gelegenheden om bloemen te sturen niet zullen vergeten.
Euroflorist viert haar 25 jarige succesvolle bestaan in Barcelona met 1500 bloemisten uit het netwerk. In Barcelona worden de gasten onder andere verrast met een bloemenshow en geïnspireerd door de fameuze floral designers Gregor Lersch en Klaus Wagener met hun mooie creaties.
Niet alleen bestaat Euroflorist 30 jaar, maar ook wordt het logo in een nieuw jasje gestoken. Een nieuw logo met een modernere uitstraling en daarnaast laat het logo precies zien waar het om gaat bij Euroflorist. Een bloem & een vogel: wij bezorgen uw fleurige boodschap!
Het investeerdersconsortium Euroflorist 2.0 AB heeft gezamenlijk Euroflorist in zijn geheel overgenomen. Magnus Silfverberg neemt na de overname de positie van CEO over. De huidige CEO Per Lindsjö verlaat het bedrijf. Onder Per Lindsjö's leiding is Euroflorist erin geslaagd een groeiend en winstgevend bedrijf op te bouwen. Het consortium van investeerders zal vanuit een langetermijnperspectief in Euroflorist investeren met als doel het bedrijf nog verder uit te bouwen.
...en de ondernemersdrift is er nog steeds!
Sinds 1982 hebben we wereldwijd meer dan 50 miljoen boeketten geleverd en daarmee miljoenen mensen blij gemaakt.
Hoewel we een succesvol bedrijf zijn, hebben we de ondernemersdrift nog altijd in ons. Iedere dag werken wij hard om verwachtingen van klanten en bloemisten te overtreffen met bloemen, waar en wanneer u maar wilt.